- ホーム
- NEWS
- What's New
- ケビン先生の4年ゼミによるイースタン・ワシントン大学との協働型オンライン国際学習プログラムを実施しています
What's New ケビン先生の4年ゼミによるイースタン・ワシントン大学との協働型オンライン国際学習プログラムを実施しています
今年度、ケビン先生(英語文化専攻)の4年生ゼミ生は、イースタン・ワシントン大学の学生たちと協働型オンライン国際学習プログラム(COIL: Collaborative Online International Learning: 協働型オンライン国際学習) に参加しています。ケビン先生のゼミでは、応用言語学、教育、社会科学に関する課題を学び、それらを他国の状況と比較・対照しながら考察しています。
今学期は、イースタン・ワシントン大学との連携のもと、日本とアメリカの学生がオンラインで8週間にわたる交流を行い、英語でさまざまなテーマについて意見を交換します。日米の共通点や相違点を探りながら、異文化理解を深めることを目的としています。各回の主なテーマは以下の通りです:
第1回:アメリカと日本の人工知能に対する対応
第2回:アメリカと日本の大学生活と高校生活の違い
第3回:アメリカと日本の最新スラングとその背景にある価値観
第4回:アメリカと日本におけるSTEM分野の女性
第5回:アメリカと日本の過去の差別
第6回:アメリカと日本の現在の政治状況
第7回:アメリカと日本のバイリンガル教育の仕組み
第8回:日本人学生からの英語で日本文化紹介
このプログラムを通じて、アメリカと日本の学生は英語を使いながら直接意見を交換し、お互いの国や文化について学ぶことができました。ケビン先生のゼミでは、教育学、国際関係や異文化理解に関心のある学生が学んできたことを実践に移す機会を得ると同時に、海外の友人を作ることもできます。
COILプログラム終了後、学生たちは日本、アメリカ、そしてその他の国々の意見や価値観を比較しながら学んだ情報を活用し、卒業論文の執筆に取り組みます。その過程で、教育学、異文化理解力や国際的な視野をさらに深めていきます。
Kevin’s Seminar: COIL (Collaborative Online International Learning) program with
Eastern Washington University
This academic year, fourth-year students in Associate Professor Kevin Bartlett’s (English and Culture Studies Major) seminar are participating in a COIL (Collaborative Online International Learning) program with students from Eastern Washington University. In Kevin’s seminar, students study issues related to applied linguistics, education, and social sciences, and examine them by comparing and contrasting them with situations in other countries.
This semester, in collaboration with Eastern Washington University, Japanese and American students are engaging in a eight-week online exchange, discussing a variety of topics in English. The aim is to deepen intercultural understanding by exploring similarities and differences between Japan and the United States. The main topics for each session are as follows:
Session 1: The U.S./ Japanese response to artificial intelligence
Session 2: Differences between university and high school life in the U.S and Japan
Session 3: Current American slang and the values behind it/ Slang in Japan
Session 4: Women in STEM fields in the U.S./ Japan
Session 5: Past discrimination in the U.S. and Japan
Session 6: The current political situation in the U.S. and Japan
Session 7: The structure of bilingual education in the U.S. and Japan
Session 8: Japanese students make presentation in English to US students
Through this program, students from Japan and the U.S. were able to directly exchange opinions using English and learn about each other’s countries and cultures. In Kevin’s seminar, students who are interested in education, international relations and intercultural understanding have the opportunity to put what they have learned into practice, while also making friends from overseas.
After completing the COIL program, students then apply the knowledge they have gained by comparing the opinions and values of Japan, the U.S., and other countries, and proceed to write their graduation theses. Through this process, they further develop their intercultural competence and broaden their international perspective.